Zašto je važno linkovanje?

by | Nov 6, 2023 | Digitalni marketing, Marketing

Linkovanje na sajtu, odnosno kreiranje veza, omogućava posetiocima vašeg sajta kretanje na web lokaciji, stranici odnosno aplikaciji.

Značaj linkovanja je neosporan i zato je važno znati koji linkovi postoje i kako ih kreirati.

Interni linkovi

Interni linkovi povezuju vaše stranice na sajtu ili stranice sa određenim resursima. Omogućavaju vašim posetiocima da dodju lakše i brže do određenih dodatnih infomracija za koje su zainteresovani, a koje se nalaze na nekoj drugoj stranici. Ujedno, njihova ,,šetnja” po veb lokaciji utiče pozitivno na vašu optimizaciju.

Prikaz kako se u WordPressu postavlja link

Linkovanje na sajtu koje vodi van vašeg sajta

Linkovanje na sajtu koje posetioca sajta vodi van vašeg sajta je tzv. Eksterno linkovanje. Eksterne veze se povezuju van vaše veb stranice ili domena.

Na nekim od naših časova na kursu ,,Digitalni marketing” na kome se uči kako pravilno linkovati i upotrebiti linkove, često se povede polemika (koja je itekako moguća obzirom da učimo preko Skajpa) zašto uopšte koristiti eksterni link?

Zapravo, ljudima obično nije jasno, ako smo se potrudili i doveli ljude na naš sajt, zašto je potrebno sada da ih vodimo negde van sajta?

Prvenstveno moramo reći da mnogi ljudi ulažu novac u brojne reklame kako bi doveli ljude na sajt i da otud se i javlja ovo pitanje zašto je potrebno da ih vodimo negde dalje i van našeg sajta. Zato ih razumemo. Medjutim odgovor je vrlo jednostavan-Zato što Google to voli, a često ste i zakonski u obavezi da to uradite.

Da pojasnimo kroz neke primere

Ukoliko pišete neki članak i pritom se u svom članku pozivate na studiju, istraživanje koje je neko drugi sproveo, logično je da morate linkovati izvor. To je isto kao što morate navesti reference u nekim seminarskim, diplomskim ili naučnim radovima. Time kažete kako niste lopov, a ljudima koji ćitaju pružate mogućnost da se uvere da ne izmišljate.

Zatim, ukoliko linkujete odredjenu reč koja nije poznata ili je manje poznata, a link vodi na sajt koji pojašnjava njeno značenje, to je takođe eksterni link i vašem čitaocu dajete dodatnu, vrednu informaciju a to Google ume da ceni.

U ovim situacijama je jako važno voditi računa o tome koga na ovaj način preporučujete kako ne bi napravili neke marketinške greške, ali o tome ćemo drugi put.

Anchor linkovi

Za ove linkove možemo reći da su drugi tip linkova koji žive unutar vaših stranica.

Kada imate posebno dugačku stranicu, anchor veze mogu olakšati vašim korisnicima navigaciju kroz vašu stranicu. Tako ih možete odvesti na tačno mesto koje žele da posete na vašoj veb stranici. Dakle, radi se o linku koji korisnika vodi sa jednog dela stranice na drugi. Ponekad to može biti i tačno odredjeni deo neke druge stranice. Treba praviti razliku u odnosu na interni link.

Način postavljanja ovih linkova zavisi od toga da li je vaš sajt radjen u WordPressu, da li i koji page builder koristite itd.

Linkovanje na sajtu ima svoj cilj

Dovoljno je reči da je cilj postavljanja veza dobro korisničko iskustvo (UX) koje svakako doprinosi vašoj optimizaciji. Pravilan izbor linkova je važan i uvek dobro razmislite. Ukoliko budete samo reda radi postavljali linkove, posetioci neće uvideti njihov značaj i vrednost.

0 Comments