Reklama mi ne treba!
Rečenica koju u poslednje vreme često čujem i koja me je inspirisala, jer mnogi ne shvataju značaj reklame na pravi način.
Šta je zapravo reklama i čemu ona služi?
Kada čujemo reč ,,reklama”, prva asocijacija je da će nam neko tražiti novac, kao i da najveću korist od reklame ima onaj ko je pravi. Međutim, istina je potpuno drugačija.
Reklama je vrsta komunikacije kojom sponzor reklame pokušava da ubedi potencijalne potrošače u korisnost određenog postupka (kupovina proizvoda ili usluga). Da bi to uspeo, autor se koristi svesnim ili podsvesnim porukama. U reklami se ponavlja ime proizvoda kao i njegove poželjne osobine. Na taj način se u svesti potrošača ustali veza izmedju robne marke i tih dobrih osobina, a to je tzv.brendiranje. Naravno, krajnji cilj je prodaja proizvoda ili usluga tj.zarada.
Dakle, osoba koja pravi reklame će zapravo uložiti svoje znanje, veštinu, iskustvo i vreme, kako bi napravila reklamu koja će vama doneti profit. Upečatljivu i jedinstvenu reklamu, koja će upravo vas istaći iz mase. Naravno, potrebno je uložiti određeni novac u reklamu kako bi na kraju došli do profita. Koliku dobit ćete ostvariti nije moguće precizno odrediti, ali svakako više od onoga što ste uložili.
A, marketing?
Svaka firma mora imati marketinšku strategiju, koja pritom, mora biti pažljivo i veoma precizno osmišljena, kako bi donela profit. Marketing podrazumeva predstavljanje i promociju proizvoda ili usluga potencijalnim kupcima, kako bi došlo do prodaje istog.
Bez advertajzinga, potrošači neće biti upoznati sa vašim proizvodom ili uslugom. Dakle, bez dobre i precizne reklame, vaš proizvod neće doći do kupca, sve i da je najbolji na svetu. Naravno kvalitet proizvoda je itekako bitan. Kvalitetu treba težiti uvek, ali ipak, neko prvo mora čuti i kupiti vaš proizvod, kako bi kasnije mogao preneti svoje pozitivno iskustvo. To će za vas biti svakako dodatna reklama.
Što se kvaliteta tiče, treba znati da se na tržištu ne prodaju samo kvalitetne stvari, roba i usluge i svaka roba ima svog kupca. Marketing će u svakom smislu pomoći da doprete do svoje ciljne grupe, do ljudi kojima je potreban vaš proizvod.
Dobre stare reklame!
Ukoliko ste mislili da je reklama nešto što dodje i prođe, prevarili ste se. Mnogi brendovi i danas žive, iako ih na tržištu više nema. Upravo jer su imali efektnu reklamu koja je pratila brend. Morate priznati da se dobrih reklama sećate i iz detinjstva. ,,Da si biomed 4 pila, u autobusu bi bila”- verovatno vam i danas izmami osmeh.
Reklama danas!
Ulazak na tržište predstavlja jedan poslovni lavirint sa bezbroj mogućnosti da krenete i samo jednim pravim putem koji vodi do cilja (profita). Naravno, ukoliko posedujete odredjene veštine i znanja, veća je verovatnoća da ćete krenuti pravim putem. Zato, uvek treba prihvatiti dobru priliku da naučite nešto novo iz sfere vašeg interesovanja (biznisa). Kursevi su odličan početak!
Dakle, reklamirati se, je pametan potez ljudi koji vode određeni biznis. Ulažete novac kako bi potrošači čuli za vas proizvod i kako bi imali priliku da se odluče i kupe isti. Na koji ćete se način reklamirati je na vama. Pažljivo birajte i odlučite. Marketinška strategija je obavezna! Svaka uspešna firma na domaćem i stranom tržištu mnogo ulaže u marketinšku strategiju, ali mnogo od nje i dobije.
Reklamiranje kao i sve ostalo, prati savremene trendove. Ipak, ovo je 21.vek i vreme je digitalnog marketiga.
Prema istraživanju Singapurske marketinške agencije ,,We are social”, koja je objavila sveobuhvatni izveštaj o stepenu upotrebe digitalnih tehnologija, broj korisnika interneta u svetu je 50,5%, a broj korisnika interneta u Evropi je 76%.
Što se Srbije tiče, broj aktivnih korisnika interneta u odnosu na ukupan broj stanovnika iznosi 65%, što je 5,74 miliona ljudi. Dakle, gotovo svako kome je potrebna neka informacija, proizvod ili usluga, će je potražiti na internetu. To znači da i ,,vas mora biti na internetu” , jer ukoliko ne pronadje vas, sasvim je sigurno da će pronaći vašu konkurenciju.
Ono što je takođe važno je da se broj korisnika interneta povećava iz dana u dan.
Ako je suština da reklama dopre do što većeg broja ljudi, kako bi dala što bolji efekat i donela što veći profit, prilično je jasno koji vid reklamiranja bi bio pravi izbor.
0 Comments